Toimintaohje epäasiallinen käytös

Toimintaohje, jos kohtaat epäasiallista käytöstä

 

  1. Valitus vastaanotetaan ja otetaan vakavasti
    1. Sisältö, mistä on kyse?
    2. Päivämäärä
    3. Kuka on ottanut valituksen vastaan?
    4. Ilmoittajan nimi, jos tiedossa?

Jos valituksen vastaanottaja on joku muu kuin seurassa etukäteen nimetty henkilö (kirsi.johansson@tapanilanera.fi), toimii hän kuten yllä, ja toimittaa valituksen seurassa vastaavalle henkilölle.

 

  1. Miten asia etenee?
    1. Urheilijoiden keskinäiset haasteet → Valmentaja, valmennuspäällikkö
    2. Muissa tapauksissa lajijaoston nimetty vastuuhenkilö eli puheenjohtaja
    3. Koko seuran yhteyshenkilö toiminnanjohtaja kirsi.johansson@tapanilanera.fi
    4. Tarpeen vaatiessa toiminnanjohtajan apuna seuran Hallitus
    5. Lisäksi tarvittaessa lajiliitosta tai Et ole yksin -palvelusta apuja.

 

  1. Arvioidaan tilanne: Voiko seura ratkoa tilanteen itse? Tarvitaanko lastensuojeluilmoitusta tai rikosilmoitusta?

 

  1. Asianomaisten kuuleminen, alaikäisten vanhempien kuuleminen ja sen jälkeen informoiminen mihin toimenpiteisiin on ryhdytty.
    1. Osapuolia kuullaan luottamuksellisesti
    2. Alaikäisten kohdalla informoidaan asiasta vanhempia ja annetaan heille mahdollisuus olla kuulemisessa mukana
    3. Mikäli ilmoituksen tekijä haluaa pysyä tuntemattomana tai valitus tulee kolmannelta osapuolelta, niin näissä tapauksissa pyritään kuulemaan osapuolia yleisesti (esim. valitus tuntemattomalta vanhemmalta, voidaan palautetta ja kokemuksia kerätä vanhemmilta yleisesti ja luottamuksellisesti).
    4. Kirjataan seuraavat asiat ylös: keitä on kuultu, milloin, paikallaolijat ja sisältö

 

  1. Päätös jatkotoimenpiteistä

 

  1. Kirjallinen yhteenveto ja informointi asiaan kuuluville henkilöille perusteluineen.

 

 

Seuran yhteyshenkilö: Tapanila Erän toiminnanjohtaja Kirsi Johansson, kirsi.johansson@tapanilanera.fi