Tutustu syksyn joogatunteihin

11.08.2021 - 13:09

Tutustu syksyn joogatunteihin

Iyengarjooga Iyengarjoogassa keskitytään tekemään asanat tarkasti siten, että ne ovat anatomisesti oikein linjattuja ja nivelet eivät kuormitu. Tunneilla käytetään apuvälineitä (mm. vöitä ja palikoita) niin, että kaikki pystyvät tekemään harjoituksia oman fyysisen kuntonsa mukaisesti. Tuntien selkeä ja harkittu rakenne auttaa ymmärtämään omaa kehoa aiempaa syvällisemmin sekä löytämään uusia piirteitä itsestään.

 

Äijäjooga Äijäjoogassa joogataan rennosti äijämeiningillä. Mitä jäykempi äijä, sitä paremmin tunti sopii juuri sinulle. Jooga tuo notkeutta niveliin ja rentouttaa mieltä. Ota mukaan avoin mieli ja rennot vaatteet. Loppurentoutuksessa on lupa kuorsata.

 

Yogaflow Yogaflow on hidastempoinen tunti, joka avaa ja vahvistaa kehoa. Tunti kehittää tasapainoa, notkeuttaa niveliä ja rentouttaa kehoa sekä mieltä. Yogaflow sisältää vaikutteita tai-ji:stä, joogasta ja pilateksesta. Tunnilla tehdään liikkeitä omaan tahtiin, kehoa kuunnellen. Tunti päättyy rentoutukseen.

 

Rentouttava jooga Tunti sopii kaikille. Restoratiivinen jooga on palauttavaa, tasapainottavaa ja avaavaa. Asanoissa käytetään apuvälineitä ja niissä viivytään pitkään, jotta saadaan sekä keho, että mieli rauhoittumaan.

 

Yang-yin-jooga Aktiivisuuden kautta kohti kehon ja mielen rauhaa. Tunti alkaa rintakehää, lantiota ja selkärankaa avaavilla liikkeillä. Kun keho on valmisteltu, siirrytään voimaa ja notkeutta kehittäviin jooga-asanoihin ja niistä koostuviin sarjoihin. Tunnin loppupuolella keskitytään kehoa rentouttaviin ja venyttäviin hitaisiin harjoituksiin. Tunti päättyy rentous-/hengitysja/tai meditatiiviseen osioon.

 

https://www.tapanilanera.fi/fi/ryhmaliikunta/aikuiset